Cara jana pendapatan di rumah




Bekerja di Syarikat D selama setahun. Kemudian berkahwin dan dapat cahaya mata sulung. Kebetulan ramai yang berhenti pada masa itu, sebab setia dengan Syarikat D dapat pula naik pangkat dan gaji. Tapi pada masa sama anak sulung terkena HFMD dari pusat jagaan. Stress!. Baru dapat naik gaji baru, awal-awal tahun dah ambil cuti jaga anak. Terus nekad. Selepas anak kedua lahir, nak jadi housewife sepenuh masa dirumah, menguruskan anak-anak.

Itu dulu. Sekarang dah anak 3, masih macam di Syarikat yang sama.  Belum lagi berjaya jadi housewife sepenuh masa. Macam mana?

Cerita tadi cuma contoh sahaja. Lain orang mungkin lain alasan mereka mahu berhenti kerja. Zaman sekarang rasanya susah nak percaya kat pemandu bas sekolah, penjaga taska, atau orang gaji di rumah. Bukan apa, beringat sahaja sebelum terkena. Tapi, dengan kos sara hidup makin meningkat, nak tak nak suami isteri kena bekerja cari duit. Sebenarnya ada pilihan terbaik kalau ibu tak nak bekerja tapi masih jana pendapatan dari rumah menyamai gaji pejabat atau lebih tinggi dari gaji pejabat.

Cara jana pendapatan untuk ibu bekerja.

Merancang. YA MESTI ! Mesti ada rancangan dan target. Mulakan dengan perancangan rapi. Sebagai contoh ibu nak berhenti kerja lagi 4 tahun. Jadi mulakan buat bisnes part time hari ini. Ada banyak bisnes part time di zaman ekonomi gawat ini. Tapi saya nak ajak ibu-ibu untuk buat bisnes bersama saya iaitu bisnes Shaklee.


Sebab apa pilih Shaklee? Sebab 3 C

CASH
Cash jualan retail
Untung retail anda akan dapat bila anda jual barangan Shaklee dengan harga retail. Wajib harga retail ya! Nilai untung retail ada yang boleh mencecah 21%. Mudah kan? Tak perlu simpan stok. Jika ada pelanggan, anda order dari website, barangan akan terus di hantar di alamat pelanggan. Siap!
Bonus Shaklee
Shaklee juga sediakan bonus sekiranya kita dapat membuat jualan sebanyak 150UV dan ke atas. Macam mana nak dapatkan 150UV? Bergantung kepada nilai UV supplement yang anda jual tapi untuk pengiraan mudah nya, jual 2 botol Vivix dah boleh dapat bonus tiap-tiap bulan. Ok tak?

CAR
Car? Dapat kereta kah? Bukan lah, tapi dapat sejumlah cash yang membolehkan anda bayar ansuran kereta tiap-tiap bulan. Jumlah yang anda dapat bergantung kepada pengiraan UV bulanan anda dan mencapai UV minimum yang ditetapkan selama 3 atau 4 bulan.


CONVENTION
Setiap tahun Shaklee akan mengadakan convention untuk ahlinya yang Berjaya mencapai target UV dalam tempoh yang ditetapkan . Lokasi convention ada yang di dalam dan ada yang diluar negara. Tahun-tahun pernah dinajurkan lawatan ke HQ Skalee di Calfornia, Jepun, peluang mengerjakan umrah, cruise di sekitar perairan Malaysia. Yang paling best, jika cukup UV, pasangan dan ahli keluarga juga boleh turut serta.


TAPIIII...

Ini semua ceria yang indah sahaja. Yang tak indah, adalah setiap kemanisan perlu bermula dengan kepahitan. Perlu ada pengorbanan. Antaranya tidur lewat sebab nak siapkan posting untuk hari esok. Suapkan anak makan sambil reply whatsaap customer. Baca buku nutrisi tebal-tebal sebab tak paham tentang penyakit kanser. Cod barang customer lepas ambil anak mengaji.


EHH SUSAH NYAA ???

Tak susah, jangan risau. Kalau namanya mak mak, buat apa pun kalau betul jalan nya mesti jadi. Biar kita berjaya bersama-sama. Yakin dengan kekuatan cermin ajaib (msg saya jika nak tahu apa itu cermin ajaib). Dalam team #ireach dan #gengFreedom, kami ada support yang sangat kuat. Medium yang banyak, sebut saja, facebook, whatapps, telegram, google drive, anda yang tentukan medium yang anda selesa. Kalau tak faham wajib tanya. Walau saya pun tak tahu jawapan nya ramai lagi keluarga #ireach yang sudi menjawab segala persoalan dan permasalahan.

Contoh support group kami :



Ini cuma sebahagian, blm lagi team whataspp yang boleh buat kematu kepala sbb setiap hari mesti ada orang sharing ilmu.

Macam mana? Terpikat tak? Jangan risau, bila sekali terjebak, terus jatuh cinta.

Oleh sebab team #ireach tengah rancak berpantun, saya pun nak berpantun juga.

Sorong papan tarik papan,
Buah keranji dalam perahu,
Vitamin shaklee sudahpun makan,
Ajak bisnes, adakah mahu?

Teringin makan si ikan merah,
Ikan dibeli di kedai Pakli,
Ingin mencari vitamin murah,
Daftar sajalah menjadi ahli.

Bini cantik suami handsome,
Jangan ada yang cari pasal,
Kumpulan iReach memanglah awesome,
Sekali masuk confirm tak nyesal.

Shaklee Lover
Maza 01234 36284

Comments